Chat With Us LIVE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 20, 2009

SHALATTAS - 16 - Siapa Lawan Siapa (Challenger) - 1987




Challenger
Siapa Lawan Siapa


















Inilah wajah Musa, seorang manusia tanpa bulu kening, menunjukkan ada kekurangan sifat dalam dirinya. Dia tak layak untuk jadi seorang pemimpin negara.

















Musa di zaman bahagia bersama anak dan isterinya Datin Maria. Sekarang dia dah ceraikan Maria, Maria jadi janda


















Inilah isteri muda saya, Zulaikha, cantik, manis dan bergaya. Sekarang dialah yang boleh berikan saya bahagia. Orang lain tak boleh


















Beginilah wajah Jacinta Lee, peragawati terkenal yang telah menggemparkan kalangan hartawan dan orang-orang kenamaan kerana bergambar bogel untuk majalah Playboy Hong Kong. Datuk Musa Hitam, Datuk Sri Adib Adam dan Datuk Kadir Sheikh Fadil telah menghadiri majlis harijadinya.
















Inilah wajah Tengku Razaleigh yang sebenarnya. Saya takut nak meramalkan wajah begini, kerana banyak yang sensitif. Kalau nak tahu, jumpa saya secara personal. Tak boleh cerita di sini



























Inilah SOLA DRAFT bernilai satu juta ringgit yang diserahkan oleh Clement D'Cruz kepada Datuk Musa untuk Tabung Derma Rumah UMNO Johor









Tiga keping cek K.K Sharma kepada Perhubungan UMNO Johor




































Semasa saya menceritakan Musa hantar surat kepada Perdana Menteri, suruh singkirkan Ku Li dari kabinetnya, dalam buku Musa Derhaka? orang ramai kata itu satu fitnah. Nah! sekarang ini surat Musa sebagai buktinya. Photocopy surat ini, sekarang ini boleh didapati hingga di kedai kopi di Chow Kit pun. Kalau Ron boleh siarkan surat Musa dalam bukunya, kenapa tidak saya?

































Lydiawati, Julie Dahlan dan Maria Arshad adalah di antara beberapa peragawati dan seniwati yang menghadiri pesta di Ragines Club. Tentulah mereka ini berseronok-seronok dengan orang-orang terkemuka yang juga menghadiri pesta tersebut







Apa Ku Li sedang buat? Seronok nampak. Nasib baik Ragines di Kuala Lumpur, kalau di Kelantan dah kena sebat. Awak orang bujang. Tunjuk tak apa, jangan salah tunjuk dan salah ambil. Nanti kena hak orang. Gambar ini diambil sebelum Ragines Club ditutup kerana bangkrap.






Datuk Mahaguru Chandra Swami bersama-sama Presiden India dan seorang ahli Parlimen India. Beliau merupakan Tok Guru kepada Tengku Razaleigh. Pernah beberapa kali datang ke Malaysia untuk menemui Ku Li. Tapi Clement boleh tarik janggut dia. Sakit juga dia.





Ini rupa Amos Dawe, penjenayah yang dicari polis di seluruh dunia. Dia kawan baik Ku Li



















14th. January 1984 DATUK MUSA HITAM berkata TENGKU RAZALEIGH HAMZAH dan kuncu-kuncunya adalah manusia-manusia DESPERADO. Hari ini MUSA yang telah menjadi DESPERADO berkata pula KU LI adalah sahabat lamanya. Sejauh mana kejujuran KU LI terhadap MUSA dan MUSA terhadap KU LI?

Apa akan terjadi kepada DATUK MUSA dan TENGKU RAZALEIGH selepas perhimpunan UMNO 1987mengikut ramalan S.H. ALATTAS? Untung apa orang Melayu dari perebutan kuasa yang sedang berlaku?

Benarkah DR. MAHATHIR seorang DIKTATOR? Pada tahun 1984 DATUK HARUN IDRIS berkata DR. MAHATHIR seorang DIKTATOR. Ramai pemimpin UMNO tidak bersetuju. Tahun ini orang-orang tersebut berkata DR. MAHATHIR seorang DIKTATOR. Apa pandangan S.H. ALATTAS tentang DR.MAHATHIR sebagai seorang DIKTATOR?



SIAPA LAWAN SIAPA? Telah diterjemahkan dalam bahasa Inggeris THE CHALLENGER. MUSA, KU LI, SHAHRIR SAMAD, NARINA YUSUF dilebelkan olehnya sebagai THE CHALLENGER.

S.H. ALATTAS mencabar sistem demokrasi yang ditinggalkan oleh British. Beliau juga memperlihatkan permainan cabar-mencabar di kalangan pemimpin-pemimpin Barisan Nasional yang telah mencabar sejarah dan status orang Melayu. S.H. ALATTAS membuktikan adanya cabaran mengenai kebangkitan Islam serta mempersilakan raja-raja menyaksikan Persidangan UMNO 1987 ini menerusi surat terbukanya kepada DYMM SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGUNG.

SIAPA LAWAN SIAPA? (THE CHALLENGER) adalah buku S.H. ALATTAS yang paling berani kalau hendak dibandingkan dengan 15 buah bukunya sebelum ini.


KANDUNGAN

1.MUKADIMAH.
2.SURAT IMAM AL-GHAZALI UNTUK RAJA.
3.WARKAH UNTUK YANG DI PERTUAN AGONG.
4.BULAN KESIANGAN.
5.THE CHALLENGER.
6.KUDA, LEMBU, KERBAU DAN LAIN-LAIN HAIWAN.
7.DESPERADO.
8.KERIS LAMBANG BANGSA MELAYU.
9.DO'A PAS DI MAKBULKAN.
10.REGU MUSA - TENGKU RAZALEIGH.
11.BMF - MUSA - TENGKU RAZALEIGH.
12.TUN GHAFAR BABA.
13.UMNO, ISLAM DAN NASIONALISM.
14.BUKAN ANAK JANTAN.
15.MUSA KEBAS BEBERAPA JUTA.
16.POLITIK WANG.
17.KISAH NABI YUSUF AS.
18.KHALIL SOKONG NAJIB.
19.SIAPA DIA CONMEN?
20.DAIM JADI SASARAN.
21.MALAYU DALAM BAHAYA.
22.MATI HIDUP BALIK.
23.WADI HANA.
24.SIAPAKAH HERO KITA?
25.HIKAYAT YANG TIDAK BERAKHIR.
26.MAHADHIR DIKTATOR.
27.EKONOMIKAH MATLAMAT KITA?
28.SIAPAKAH PEMIMPIN MU?

No comments:

Get your Tickets now!