Chat With Us LIVE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 20, 2009

SHALATTAS - 23 - Memo Kepada Perdana Menteri - 1992

SHALATTAS - 23 - Memo Kepada Perdana Menteri - 1992


Apakah Dr. Mahathir akan bersara, dan memberhentikan duaa dari Menteri- Menteri Besarnya sesudah menerima memo dari Pak Habib?













Dalam arena politik Malaysia masih adakah yang tidak mengenali S.H.Alattas? Penulis yang mempunyai keyakinan dan analisa yang tajam dan tersendiri tentang politik Malaysia, tidaak bekerja untuk sesiapa melainkan untuk sebuah kebenaran. Demi sebuah kebenaran beliau sanggup melakukan apa sahaja. Sebelum UMNO dalam perhimpunan agungnya membincangkan soal kedudukan raja-raja, satu isu yang 'super sensitive' S.H.ALATTAS telah menegur dan mengkritik lama sebelum itu.

Buku-bukunya hangat, bukan sahaja dari segi kandungannya tetapi lebih penting ialah kerana keberaniannya membincangkan segala macam isu teutama mengenai raja-raja Melayu, pemimpin bangsa Melayu dan Islam secara terus terang. Dalam zaman perkembangan masyarakat yang begitu cepat sehingga hal yang berlaku tidak dapat lagi diramalkan, unpredictable tetapi S.H.ALATTAS telah berjaya merenunginya dengan tepat. Hal yang demikian tidak aneh kerana S.H.ALATTAS mempunyai lingkungan pergaulan yang luas - dari rakyat umum, pelajar, mahasiswa, budayawan sasterawan, pensyarah, peguam, diplomat, alim ulama, intelektual dan sebagainya yang kemudian diadunkan olehnya dengan ilmu firasat yang dianugerahkan oleh tuhan kepadanya.

MEMO kepada Perdana Menteri adalah buahtangan hasil renungan mutakhir S.H.ALATTAS terhadap suasana politik tanahair. M.K.P.M mempunyai fokus utama mengenai masa depan kerajaan yang berkaitan dengan politik Kelantan dan Terengganu terutama mengenai kedua-dua Menteri Besarnya. persoalannya bukanlah siapa yang akan mengalahkan siapa? Siapa yang lebih 'maksum' dari siapa? Tapi apa akan terjadi pada Terengganu kiranya Dr. Mahathir 'Malu Alah' dan Pusat Islam terus menetangi Al-Arqam?



ISI KANDUNGAN

Memo kepada Mahathir
1. Sesat Di hujung Jalan
2. Legenda Tengku Muhammad Taib Dan Puteri Zanariah
3. Tok Guru Yang Anggun, Canggih Dan Mengancam
4. Islam Menguasai Pulau James Bond
5. Penunggu Pulau Besar
6. Raja Lekuk Raja Kelawar
7. Bahaya Al-Arqam
8. Ustaz Ashaari Jadi Perdana Menteri
9. Ulama Spring Mail
10. Tanda Awal Robohnya BN Terengganu
11. Wartawan Kucing Senak
12. Kenapa Saya Membela Al-Arqam
13. Kata Penutup

No comments:

Get your Tickets now!