Chat With Us LIVE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 20, 2009

SHALATTAS - 42 - Kabinet April Fool Sabah - 2003

SHALATTAS - 42 - Kabinet April Fool Sabah - 2003


Mengkritik tidak bererti menentang,
Memuji tidak semestinya menyokong,
Menegur tidak bermakna membenci,
Dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik.

TRIOLOGI DARI
MAHATHIR MUDAH LUPA
DAN
MEREKA YANG HILANG AKAL









Kambing : Percaya tak saya dulu pun orang alim juga. Akibat hilang akal, tak sedar diri tua, hendak makan pucuk muda aje.

Saya kena sumpah jadi kambing. Sekarang saya buat apa pun, saya binatang. Nafsu saya sentiasa di peringkat binatang.

Pembohong orag kata makan kambing penyebab darah tinggi.

Makanan Nabi dan Rasul adalah kambing. Mereka tak makan lembu.

Kalau darah tinggi, semua Nabi mati kena darah tinggilah! Bengong..!






Tan Sri Rahim Nor : Tak terlintas pun difikiran saya untuk menjadi banduan! Saya ingat tindakan saya memukul Anwar Ibrahim itu membuatkan saya jadi hero! Rupa-rupanya saya dapat 'zero'. Pencen hilang, dan semua faedah persaraan pun turut hilang! Inilah padahnya salah mengampu! Rupa-ruoanya saya terlupa kuasa itu amanah Allah. Umpama dah terhantuk baru nak mengadah. Sekarang ini saya dah jadi Polis Pencen.

Kini baru saya tahu, bila dah pencen, pangkat berbintang dan keris bersilang dah tak ada makna lagi! Saya sedih, polis pencen pun tak mahu tabik saya.

Sungguh hinanya manusia bila dah hilang kuasa dan bergelar bekas banduan! Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna! Nasib..nasib..!!!




Dengan rasminya pada 1hb.April 2003 Syed Hussein, anak Sharifah Zainah Alattas telah dimasyurkan sebagai Khalifah di Guanzau negeri China, untuk menyelamat umat manusia yang diserang oleh makhluk asing yang bernama SARS.

Di Singapura pula pemimpin negara itu dinasihatkan oleh kuasa ghaib jika mahu selamat jangan memusuhi, menzalimi rakyat tak berdosa yang beriman dan bertaqwa yang memakai sarong dan serban. Mereka ini tahu punca penyakit dari Al-Quran.

Di Malaysia pula Pak Lah telah memilih Tok Mat bekas Duta Besar dan Menteri Penerangan serta Setiausaha Agung UMNO, BN sebagai Timbalan Perdana Menterinya.
Baru-baru ini saya terjumpa seorang kawan di sebuah warung di Chow Kit Road. Dia Tanya Pak Habib, “Buat Buku Kabinet Bloody fool ke? Saya jawab, “Bukan Bloody fool, April fool”. April fool dengan Bloody fool bunyinya same aje dan maknanya adalah orang yang kena bodoh!” katanya pada Pak Habib. (page 131)

Kenapa? Tak percaya ke..?


ISI KANDUNGAN

Mukadimah
1. Kabinet April Fool Sabah
2. Siapa itu "The One Billion Dollar Man" Sabah?
3. Ali Baba, Ali Babu, Ali Babi
4. Siapa Curi HArta UMNO?
5. Manusia Berhati Batu
6. Matinya Seorang Pejuang Islam
7. Harimau Mati Meninggalkan Belang, Manusia Mati Meninggalkan Nama.
8. Pendekar Harris Musnahkan USNO
9. Ulama Kristian Naib Presiden UMNO
10. Pendekar Iranun Dusun Lawan Pendekar Kadazan Dusun
11. Spesis Yang Hampir Pupus
12. Melaka Mencipta Sejarah
13. Motif Di Sebalik Komplot Guling Sakaran
14. Bapa Kucing Melayu
15. Dasar Penggiliran Ketua Menteri Sabah
16. "Orang Malaya" Jasamu Di Kenang
17. Antara Pisang Busuk Dan Ampai-Ampai Pak Lah Pilih Siapa?
18. Cibta Pandang Pertama Heryati - Tun Ghafar
19. Pemimpin Nasi Tambah
20. Haruan, Ular, Burung Kakak Tua Dan Manusia Siapa Binatang?


ISBN - 983 - 41352 - 0 - 3

No comments:

Get your Tickets now!