Chat With Us LIVE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, December 26, 2009

SHALATTAS - 52 - Khairy Jamaluddin Perdana Menteri - 2007

SHALATTAS - 52 - Khairy Jamaluddin Perdana Menteri - 2007


Apa harapan Ali Rustam, Muhyiddin Yassin dan Hishamuddin untuk menggantikan Naib? Betulkah Najib dengan Pak Lah berperang?










Syed Hussien Al-Attas
16-c, Lorong Medan Tunku Satu
off Jalan Tuanku Abdul Rahman,
50300 Kuala Lumpur.

Saya merujuk didalam buku karangan Syed ' Siapa Lawan Siapa', muka surat 336, berkenaan dengan perbincangan Syed dengan seorang Cina bernama Lee, yang disebutkan, "Dimana Negara Amerika, Canada, Britain, dan Australia, Orang-orang Cina boleh jadi rakyat yang setia didalam negara-negara yang mereka duduki itu, dan tidak pernah dengar tuntutan-tuntutan mereka disana".

Keadaan disana berlainan, orang-orang cina di dalam negara-negara tersebut dan orang-orang Cina di Malaysia bezanya sebagai Harimau dan Kucing. Di Malaysia orang-orang bangsa lain sama banyak dengan orang-orang Melayu. Bangsa Melayu telahpun tersepit dan sudah hendak lenyap dari negerinya sendiri. Saya rasa tidak ada lain jalan hendak menyelamatkan bangsa untuk terlepas daripada penjajah British, dan British tidak akan beri merdeka oleh kerana tanggungjawapnya terhadap bangsa-bangsa lain. Dengan itu tidak ada jalan lain hendak merdekakan Tanah Melayu melainkan dengan berontak atau pun dengan cara pendamaian. Kita tahu kita tidak ada senjata, dan tidak ada semangat untuk berjuang. Hanya satu jalan sahaja iaitu jalan perdamaian, dengan jalan itulah kita tarik orang-orang Cina, India dan lain-lain bangsa yang duduk di Tanah Melayu untuk menyebelahi kita, dan kita mengaku akan beri hak kepada mereka sekiranya kita merdeka. Inilah hak yang mereka dapat yang diberikan kepada mereka oleh orang-orang Melayu.

Sekarang orang-orang Melayu sudah dapat apa yang dikehendaki, tetapi janganlah kita lupa perjanjiannya yang kita buat. Sebenarnya Amerika dan Britain memberi tempat kepada mereka dengan cara kasihan rahim untuk menduduki didalam negara-negara itu, dan apakah hak mereka boleh tuntut. Sekiranya tidak berpatuh kepada undang-undang negeri, mereka akan dihantar balik ke negeri mereka yang asal. Keadaan negeri Amerika dan Britain sebagai Harimau dan keadaan kita macam kucing, tidak harus dibanding negeri kita dengan negara-negara itu.

Banyak lagi buku-buku yang keluar dari buku Syed yang tidak sedap dengar, berkenaan hal peribadi orang lain. Tiap-tiap penulis mahulah ada tujuan yang baik dan ikhlas. Saya sendiri telah pun menjadi Pengerusi akhbar 'The Star', dan saya keluarkan buku-buku dan tulisan-tulisan dan saya berdoa kehadrat Allah s.w.t. pohon diberi akal fikiran kepada saya untuk menulis supaya apa yang saya tulis itu adalah yang boleh menjadi guna kepada bangsa saya dan penduduk-penduduk yang taat setia kepada negeri ini, bahawa dengan


inilah yang saya tulis. Saya kenal Syed dari kecil, yang saya ingat semasa Syed berkawan dengan anak angkat saya Syed Abdullah Barakabah. Oleh itu saya berharap gunalah tulisan Syed yang bijak untuk faedah bangsa, agama dan negara, bukan untuk mencaci dan mencerca peribadi orang lain dengan tidak ada sebabnya.

sekian

(TUNKU ABDUL RAHMAN PUTRA)







Walaupun Anwar tidak menuduh Najib terbabit dalam pakatan membunuh Altantuya tetapi anggapan dan persepsi masyarakat terhadap keperibadian Najib kini berada pada tahap terendah. Malah ramai ahli UMNO yang "berani kerat jari" kalau Najib berjaya menjadi pengganti Pak Lah nanti. Perlahan-lahan orang yang rapat dengan Najib mula membuatkan congakan lain. Kalau tidak kerana kes bunuh Altantuya, dakwaan Najib dengan rasuah komisyen kapal selam sudah pasti lebih daripada cukup untuk meresahkannya.


Nasib Allahyarham Norita Samsuddin tk ubah macam Altantuya, dipermainkan-mainkan seperti anak patong. Dulu kita dengar cerita betapa kejamnya manusia yang berkuasa dari menonton filem Lancang Kuning, Sultan Mahmud Mangkat Dijulang, Mahsuri. Islam menyelematkan anak-anak perempuan dari ditanam hidup-hidup. Jahiliyah akhir zaman Altantuya seduduk ditembak, diletup hingga berkecai. Apakah pemimpin Malaysia selepas Najib nanti boleh kembalikan 'Roh Islam' yang telah hilang entah ke mana?





Siapa Selepas Nik Aziz?
Siapa Selepas Idris Jusoh?
Raman Bakar atau...

















ISI KANDUNGAN

Haroun Anak Merdeka
1. Siapa Selepas Najib?
2. Akhirnya Beruk Panjat Kepala Datuk
3. Setiausaha Politik Kurang Ajar?
4. Ku Li Sebagai PM, Muhyiddin TPM
5. Pemimpin Politik Di Keliling 'Machai' Serba Boleh
6. Dolah Badawi Tunggang Unta Gila
7. Rintihan Anak Muda Ulu Terengganu
8. Melayu Makin Parah
9. Teruknya Ahli Politik Kita!
10. Anak Jantan LAwan Penulis Pondan
11. Penulis Blog VS Pemimpin Goblok
12. Malaysia Today Didakwa Hina Agong
13. Raja Petra Terus Buat Gila, Kali Ini Libatkan Sultan Perak Pula
14. Dia Datang Dengan 40 Tukang Soraknya
15. Antara Yang Buta Agama Dan Buta IT
16. Dosakah Pak Lah Kahwin Jeanne?
17. Raja Blogger 'Genius'Atau Gila
18. Makan Ubi Bersama Pak Lah
19. Abdullah Badawi Meniti Kesinambungan Perjuangan
20. Calun Pilihan Pak Lah
21. Talkin Untuk Parti KeADILan Rakyat
22. Malunya Jadi Melayu
23. Khairy Minta Anwar Jawab
24. Mahu Ke Mana Reezal?
25. Bila Lagi Mahu Cakap Dengan Tuhan Pasal Bloggers
26. Khairy Perdana Menteri?
27. Ramalan Menjadi Kenyataan
28. Pok Yeh Menteri Besar Besur
29. Antara Yang Benar Dan Separuh Benar
30. Islam Hadhari Mengakhiri Siri Khairy












ISBN : 978 - 983 - 43170 - 3 - 4

No comments:

Get your Tickets now!